23 Mart 2014 Pazar

Haşhaşlı Revani Tarifi


Çıtır Çıtır nefis bir lezzet  Revani sevmeyene bile revani sevdirten tarif desem hiç de abartmış olmam, Mutlaka deneyiiiiiiinnnn!:))
Ben bu tarifi annemin diyabet hastası olmasına rağmen aşırı bir şekilde revani delisi olması üzerine yaptım(aslında o istese bizim yine de yapmamamız lazım ama ,nefis işte:( ) Sonrasında normalde pek revani sevmememe rağmen ben de bu lezzete bayıldı.Her halde bunda şerbetini az yapışımın da payı vardı.Ben şerbet içinde yüzen tatlılarla hep aramda bir duvar örmüşümdür şerbet bana göre tatlıda yeteri kadar olmalı yani her yerine dağılacak,her yerini ıslatacak ama kesinlikle tatlı şerbet içinde yüzmeyecek:) Bunun içinde bu tarifi hayat cafe tariflerinde görünce sevgili Meliha hanım'ın bu güzel tarifini deniyim dedim:)Ben tarife yüzde 95 uydum diyelim tarifimi de yazıyorum uzatmadan buyrun:)

Malzemeler;

  • 4 Yumurta
  • 1 Su bardağından 2 parmak eksik şeker
  • 1 Su bardağı sıvıyağ
  • 1 Su bardağı yoğurt
  • 1 Su bardağı mavi haşhaş
  • 1 Su bardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 Su bardağı un

Şerbeti için malzemeler;
  • 3 Su bardağı su
  • 2 Su bardağı şeker
  • 5-6 damla limon suyu


Üzeri için:
  • 2 kutu krem şanti
  • 1.5 su bardağı soğuk süt(daha koyu kıvam sağlıyor.)

Hazırlanışı;
ilk işlemimiz şerbeti hazırlamak olucakki soğusun.Şerbeti kaynaya kadar orta ateşte kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte olmak üzere 4-5 dakika kaynatıyoruz ve limon suyundan da damlatıp bir taşım daha kaynadıktan sonra soğumaya bırakıyoruz.
Revaninin özelliği Şerbetin soğuk revaninin sıcak olması bunun için fırından çıktıktan 3-4 dakika sonra şerbeti revaninin üzerine döküyoruz.
keki için;
Yumurtalar ve şekeri iyice köpük köpük olana kadar çırpıyoruz.
Yoğurt ve sıvı yağı da ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.
İrmik ve haşhaşı da ekleyip tekrar çırpıyoruz ve sonra un, kabartma tozunu ilave ediyoruz ve yavaşça çırptıktan sonra tepsiye döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.
Fırından çıkarttığımızda 3-4 dakika sonra soğuyan şerbeti döküyoruz
Krem şantiyi soğuk sütle çırpıyoruz ve tatlının üzerine yayıyoruz .En son dolapta soğumasını bekliyoruz
Afiyet olsun..:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe