23 Mart 2014 Pazar

Çiçek Poğaça Tarifi


İyi akşamlar canım takipçim beni uzun süredir takip eden dostlar bilirler ki ben poğaça yapmayı da yemeği de sevmem ,yapmayı sevmemem de poğaça sevmememden kaynaklanıyordur muhtemelen,ama gel gelelim ki dün akşam babanemin geçirdiği ameliyat sebebiyle hastaneye ne götürsem diye düşünürken hastane ortamında en iyi gidebilecek şeyin poğaça olduğuna karar verdim ve şekilli de bir şey olsun istediğimden bu çiçek poğaçalardan yaptım:)
Çiçekli Poğaça için;

Malzemeler;

  • 4 su bardağı un (500 gr)
  • 2 adet yumurtanın beyazı
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik su
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 150 gr margarin
  • 1 paket instant maya
  • İçi için:
  • Beyaz peynir
  • Üzeri için:
  • 2 adet yumurtanın sarısı + 1 yemek kaşığı süt
  • mavi haşhaş

Hazırlanışı;

Unu yoğurma kabına alın, üzerine tuzu, mayayı, şekeri ilave edin.
Margarini eritin, yumurta akları ve su ile birlikte una ilave ederek yoğurun.Yoğurduğunuz hamuru bir bezle kabını sararktan 20-30 dakika dinlendirin.
Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopartın ve tezgahta yuvalayarak küçük bezeler yapın.
Bezeyi hafifçe yağladığınız tezgaha alın ve merdane yardımıyla çok inceltmeden açın.
Beyaz peynirden(Ben peynirimi pulbiber ve kekikle harcanlyıp kullandım) bir miktar hamurun ortasına koyun ve ekleyeceğim fotoğraftaki gibi kapatın.
Hazırladığınız hamuru ters çevirin ve bıçak yardımıyla hamurun ortasına çok yaklaşmadan5-6 çizik atın.
Yapraklara ayrılan hamurun yapraklarını fotoğraftaki gibi yan çevirin.
Poğaçaları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine 3-4 cm aralıklarla dizin.
Üzerlerine yumurta sarısını sürün ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında fotoğraftaki gibi kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet bal şeker olsuuN:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe