2 Şubat 2014 Pazar

Pizza Yapımı


Şu hayatta sinirinizi bozan insanlar muhakkak olacaktır ama umursamamak size en iyi gelen ilaçtır.Ben canım çok sıkkın olduğu zamanlarda kendimi mutfağa atarak olumsuz düşüncelerden kurtarmaya çalışırım.Hamur yoğurmak da zaten sinirlere en iyi gelen şeydir:)) Canınız çok fazla yemek yapmak istemediyse bugün de pratik bir şeyler olsun diyorsanız bence pizza kaçınılmazdır:) Ben genelde evde yemek olmadığında ve çok yorgun olduğumda dışardan söylüyorum ama kendi yaptıklarım daha bir iştahla yeniliyor.Bu sefer ben kenarlarına kaşar ekleyip kapattım ve pişdiğinde kenarlarını sevmeyenlere de kaşarlı olduğu için yedirmiş oldum:) Tarif her zaman yaptığım ve kim yerse çok beğenilen bir tarif:) Denemenizi öneriyorum buyrunuz tarif;

Malzemeler;
  • 3 su bardağı un
  • 1/2 paket yaş maya
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1/2 (yarım) yemek kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • kekik,pulbiber
  • sucuk,salam,1 adet soğan,acı biber turşusu,mısır,mantar,biber

Hazırlanışı;
yaş mayayı tuzu ve şekeri ılık suyla iyice karıştırıyoruz.
Unu bir kaba koyup ortasını açıyoruz ve karışımı yavaş yavaş ekliyoruz.Hamuru yoğuruyoruz,kulak memesi kıvamında olacak.1 saat mayalanmasını bekliyoruz.
tezgahı unlayıp hamuru açıyoruz ve borcamı yağlayıp hamuru buna alıyoruz.kenarlarına ben kaşar koydum ve kenarları öyle kapattım siz de bu şekilde yapabilirsiniz ya da direkt olarak kenarları kapatn.İçine fırçayla biber salçasını yayın.Kekik koyun.200 derece fırına bunu verin hamur biraz pembeleşince fırından alın malzemeleri koyun.Tekrar fırına ver,malzemeleri p
pişince yine alın ve rende kaşar koyup tekrar fırınlayın.Kaşarlar
eriyince servis edin.Afiyet olsunn:)


www.facebook.com/MutfagimdaLezzetVar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe