2 Şubat 2014 Pazar

Hindistan Cevizi Dolgulu Sürpriz Muffin



Hayırlı geceler dostlar Gece gece bu yapılır mı hiç demeyin,anca vakit bulabildim de paylaşabiliyorum.:)) Aslında şu sıralar biraz mutfağa girmeme ve ders çalışma kararı almıştım ama küçük kardeşim 3 gündür başımın etini yediği için bu sürpriz muffinlerden istiyorum diye dün kıramadım yine beraber girdik mutfağa:)
Tarifi www.nefisyemektarifleri.com'da sevgili Elif Atalar'ın tarifiyle görmüştük videolu anlatım yapmıştı onu izlerken kardeşim de gördü işte ondan sonra olanlar oldu ya zatenn...
Neyse çok uzatmadan geçiyorum tarife Elif'in tarifini aynen yaptım acı badem aroması demişti onu katmadım yalnızca,nnefis bir tattı mutlaka deneyinnn
Buyrun tarifi;

Malzemeler;

  • 3 adet yumurta (hindistan cevizini hazırlarken kullandığımız yumurta aklarından arta kalan 2 yumurta sarısı ve 1 adet tam yumurta kullandım ben ziyan olmaması için)
  • 1.5 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket kakao 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un (pamuk gibi olsun istiyorsanız unu az koyun sert isterseniz biraz daha yoğun kıvam)

iç dolgusu için:
  • 1.5 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 yumurta akı 

süslemek için:çikolata sos

Hazırlanışı
Önce iç dolgumuzu hazırlayıyoruzhindistan cevizi,pudra şekeri ve yumurta aklarını birlikte yoğuruyoruz ve yaklaşık cevizden küçük parçalar yapıp yuvarlıyoruz (yaklaşık 16-17 adet çıkıyor) ve dinlenmeye bırıyoruz buzdolabında.Onlar dinlenirken kek hamurunu hazırlıyoruz.kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır köpük köpük olana kadar.sırasıyla süt, sıvı yağ,kakao,kabartma tozu ve vanilya eklenip tekrar çırpılır.un eklenir ve hazırladığımız kalıplara 1 er yemek kaşığı kek hamuru koyulur ve üzerine hazırlayıp dinlenmeye bıraktığımız hindistan cevizi toplarından birer tane konur ve hindistan cevizi kapanacak kadar yaklaşık 1 yemek kaşığı daha kek hamuru konur ve 180 derece fırında pişirilir.
Pişen kekler biraz soğuyunca kalıplardan çıkarılır ve üzeri çikolata sos ve şekerlemelerle ile süslenir…afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe