9 Temmuz 2014 Çarşamba

Güllaç Tarifi


Güllaç ramazanın gülü,gözdesi... Ama gel gelelim ki dışarıda satılan güllaçların tadı güllacın şöhretine gölge düşürecek seviyede.Ben de güllacı ilk dışarıda tatmıştım.Aman demiştim bu kadar abartılan tatlı bu mu hiç beğenmedim ben bunu. Sonra geçen sene evde yapmıştım bi vesileyle işte o gün güllaca bakış açım değişti.Dışardakiyle evde yapılananın arasında dağlar kadar fark olur mu? Olurmuş valla...
O yüzden evde yaptğınızı yemeden hele de bu tarifimle yapmadan ben güllaç sevmem demeyin derim:) Güllacım konusunda çok şükür hep övgü almışımdır.Ekstra bir şey yapmıyorum fakat sütün ılık olmasına çok önem veriyorum.Sakın ha acele edip de süt yeterince ılımadan güllacı yapayım demeyin.Güllaç yerine hamur yersiniz haberiniz olsun.Ayrıca vereceğim tarif orta şekerli bir tarif ama şekeri sevmiyorsanız bir tık daha azaltabilirsiniz ölçüyü.
Buyrun tarife geçelim;

Malzemeler;

  1. 400 gr lık güllaç ( Ben marketlerde satılan Saffet Abdullah güllaçlarınınkini kullanıyorum.)
  2. 3 litre süt
  3. 3 su bardağı şeker
  4. 1 su bardağı iri çekilmiş fındık ya da ceviz ( Ceviz bekledikçe kara renk verir haberiniz olsun çok bekletmeden tüketecekseniz ancak tercih edin.)


Hazırlanışı;

  • Süt ve şekeri derince bir tencereye alın.Kaynamaya bırakın.
  • Süt kaynadıktan sonra çabuk ılıması için varsa mermer tezgahınızın üzerine alın.
  • Süt serçe parmağınızı batırdığınızda yanmayacak kıvama gelene kadar bekleyin.
  • Bu kıvamı alınca güllacı yapacağınız tepsiye güllacın parlak kısmı yukarı gelecek şekilde ilk güllacı döşeyin.
  • Kare kaba yapıyorsanız boşlukları güllaçları kırarak doldurun.
  • Üzerini sütle ıslatın.
  • Tekrar güllaç döşeyin.Yine sütle ıslatın.
  • Orta kısma gelince fındıklar döşenir.
  • Sonra tekrar güllaç-süt işlemine devam edilir.
  • En son kalan süt üzerine dökülür.Ve güllaç buzdolabına kaldırılır.
  • Soğuduktan sonra servis edilir
  • .Afiyet olsun..






1 yorum:

  1. ellerine sağlık. çok güzel olmuş. Güllaç benimd epek sevmediğim bir tatlıydı fakat güzel yapılınc ahakikaten yeniliyor.

    YanıtlaSil

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe