21 Temmuz 2014 Pazartesi

Porsiyonluk Beşamel Soslu Tavuk


Hepinize merhabalar:)Şu sıralar içimde bir huzursuzluk aldı başını gidiyor.Hiç bir şey yapasım gelmiyor.Onun için hiç tarif ekleyememiştim.Yani yemeği yapıyorum isteksizim,fotoğraflayacağım isteksizim.Bloga hiç girmiyorum.Neyse ki bugün bir duruldum ki hemen peş peşe ekliyorum haftanın hasılatını:)

Bizim evde en sık yaptığım tavuk yemeği; Beşamel soslu tavuktur.Normalde hep borcamda yapar kare kare kesip servis ederdim.Hatta onun tarifi için burayı tıklayabilirsiniz.Bugün iftarda babam,annem ben kalınca ziyan olmasın diye porsiyonluk yapayım dedim.
Aşırı lezzetli olması bi yana sunumu da harikadır.
Denemediyseniz kolları sıvayıp mutfağa geçin derim,favori tavuk yemeklerinizden olacağına eminim:)

Malzemeler;
(4 kişilik tarif için)
Yarım kg tavuk kalça
2 adet orta boy soğan
4 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
2 diş sarımsak
4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
tuz,kekik,karabiber

Beşamel Sos İçin;
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2.5 su bardağı süt

Üzerine;
Kaşar Peyniri

Hazırlanışı;
Sıvıyağ tencereye koyulur ve tavuklar eklenir.
Tavuklar suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirilir.
Tavuklar suyunu çekip hafif kızarmaya başlayınca küp küp doğradığımız soğanı eklenir.
İnce doğradığımız sarımsak ve biberler de eklenip kavrulur.Bunlar da kavrulunca salçası ve baharatları ilave edilir.
Bu sırada beşamel sos hazırlanır.Bunun için sıvıyağ tavaya koyulur.Un eklenir ve sürekli karıştırılır.
Unun rengi dnünce süt azar azar sürekli karıştırmaya devam edilerek eklenir.
Beşamel sos kıvam alınca altı kapatılır.Son olarak bir fiske tuz eklenir.
Eğer topaklanma olduysa çırpıcıyla çırpılır.
Tavuklar yapacağınız kaba alınır.Üzerine beşamel sosu dkülür 200 derece fırındasos hafif kızarana kadar pişirilir.Kaşarı da eklenir ve tekrar fırına koyulur.Kaşarlar da kızarınca servis edilir.
Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe