5 Haziran 2014 Perşembe

Zeytinli Mısırlı Domates Soslu Makarna


Bu ara makarna tarifi yazıp duruyorum bloga ama napayımm ben tam bir makarna delisiyim:)) Bu tarifi bir gün canım kuzenim Merveye kalmaya gittiğimizde gece karnımız çok acıkınca yapmıştık. İlk o zaman öğrenmiştim meğersem Merve bayılırmış bu makarnaya. Ben de o gün tadına baktığımdan beri favorilerimden biri oldu. Bizim evde çok sık pişer bu makarna ve hiç bıktırmaz kendinden.Çok çok lezzetlidir.Üstelik tam bir yaz makarnası çünkü taze domatesle yapılanın lezzetini başkasında bulamıyor insan.
İçindeki zeytin,mısır ve biberin uyumuyla domates soslu makarnayı denemediyseniz mutlaka deneyin :)
Ben bu sefer Arbella Makarnanın Fettucinisiyle yaptım aslında fettucini makarna kremalı lezzetlere daha çok yakışıyor.Bunun için domates soslularda spagetti kullanmanızı tavsiye ederim.Ben bunu yaparken evde spagetti kalmamıştı açıkçası dışarı çıkıp alacak kadar vaktim de yoktu bunun için hızlıca bunu yaptım.Bu şekilde de güzel oldu çok sevdik ama dediğim gibi fettucini= kremalı makarnalar bence :) Bu uyumu pek bozmamak lazım :)

Malzemeler;

  1. Yarım paket makarna
  2. 20 adet çekirdekleri ayıklanmış zeytin
  3. 1 küçük mısır konservesi
  4. 5 adet yeşil biber
  5. 2 adet kırmızı biber
  6. 3 adet iri domates
  7. 2 adet sarımsak
  8. 10 yemek kaşığı sıvıyağ
  9. 1 tatlı kaşığı nane
  10. 1 tatlı kaşığı tuz
  11. 1 tatlı kaşığı pul biber


Hazırlanışı;

  • Makarnamızı üzerindeki pişirme talimatlarına göre hazırlıyoruz.Makarna pişerken biz bir yandan sosumuzu hazırlıyoruz.Bunun için tencereye sıvıyağ koyuyoruz ve üzerine yıkayıp dilimlediğimiz biberleri ekliyoruz.
  • Biberler sotelenince çekirdeklerini ayırıp 2 ye böldüğümüz zeytinleri ve mısırı ekliyoruz.
  • Sarımsağı ince olarak doğrayıp ilave ediyoruz.
  • Tüm bunlar sotelenince ince ince doğradığımız domatesi ekliyoruz ve domates püre haline gelince baharatlaı ekliyoruz ve sonra suyunu süzdüğümüz makarnamızı ilave ediyouz.
  • Hepsi bu kadar :)
  • 20 dakikada kurtarıcı tarifimiz hazır:)
  • Afiyet bal şeker olsun canım okuyucum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe