8 Haziran 2014 Pazar

Limonlu Haşhaşlı Kurabiye Tarifi



Kelimelerin kifayetsiz kaldığı yerdeyim. Bu nasıl bir çıtırlık bu nasıl bir aroma nefis nefis diyeceğiniz bir tarifle geldim:)) Aslında öyle aşırı farklı bir tarif değil ama bilmiyorum ben çoook fazla seviyorum.Hem limonun kurabiyeye kattığı aromaya hayranım hem haşhaşın verdiği çıtırlığa :) O yüzden kendim çok seviyorum sizin de seveceğinize eminim:) Uzatmadan tarife geçiyorum;buyrunuz

Malzemeler;
25 adet için;

125 gr tereyağı ya da margarin(Oda sıcaklığında)
1 adet orta boy yumurta(Oda sıcaklığında)
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 paket şekerli vanilin
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 yemek kaşığı mavi haşhaş
1 adet limonun kabuğunun rendesi
3 su bardağı un

Hazırlanışı;

Un hariç tüm malzemeler bir kaba alınıp karıştırılır.
Un azar azar eklenerek hamur yoğurulur.Kulak memesi kıvamı bir hamur elde edilir.
Hamur tezgahın üzeri biraz unlanıp merdaneyle istediğiniz kalınlıkta  açılır. Eğer kurabiyenizin bisküvi gibi çıtır çıtır olmasını isterseniz  biraz daha ince açmalısınız.Yumuşak olmasını isterseniz ise hamuru açarken biraz kalın açın.
Kurabiye kalıbıyla kesilir.
Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilip önceden ısıtılmış  180 derecede pişirilir.
Üzerinin kızarmamasına dikkat edin.İçi tam pişmeli ama kurabiyeniz kızarmamalı :)
Afiyet olsuun:))






3 yorum:

  1. hashasli falan tamm benlik bir tarif bu.
    pazar gunu yapicam insallahhh.
    Ellerine saglik canim.
    kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Limonlu lezzetleri hep sevmişimdir..Ellerine sağlık pek çıtır görünüyor..mis gibi de kokuyordur şimdi..neffiss..:)

    YanıtlaSil
  3. çook teşekkür ederimm tavsiye ederim sevgiler..:)

    YanıtlaSil

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe