28 Nisan 2014 Pazartesi

Yeşil Mercimekli Haşhaşlı Baklava Yufkası Böreği



Baklava yufkasından böreğin o kadar çok methini duymuştum ki ama bir türlü fırsat olup da deneyememiştim.Bugün yapayım dedim tadına baktığım an beni kalbimden vurdu bu börek! Gerçekten yediğim en lezzetli börek oldu böylece...:) Zaten böreklerin kralı bence yeşil mercimekli haşhaşlı börektir ama bir de baklava yufkasıyla olunca aman aman tadına doyum olmadı vallahi:) Diyeceğim o ki ilk iş bu böreği yapın iyiki yapmışım diyeceksiniz ve favori böreğiniz olacak:) Ben içini böyle yaptım ama siz peynirli,patatesli,kıymalı vs. yapabilirsiniz.

Malzemeler;
Yarım paket baklavalık yufka (İçinde un ve nişasta olanlardan alın.Sadece nişasta olanlar börek için uygun değil.Ben bim'den aldığım Unlum marka kullanıyorum.)

Sosu için;
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
75 gr margarin ya da tereyağı(erimiş ve ılınmış olacak)
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz

İç harcına;
1 su bardağı yeşil mercimek
1 kahve fincanı mavi haşhaş
1 büyük boy soğan
5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 silme tatlı kaşığı karabiber
1 silme tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1 silme tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı;
Önce yeşil mercimeği üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip haşlamaya bırakıyoruz.Yaklaşık 10 dakikada haşlanıyor.Haşlandıktan sonra suyunu süzüyoruz.Bir tavaya sıvıyağı ekleyip ince ince doğradığımız soğanları kavuruyoruz.Kavrulan soğanların üzerine suyunu süzdüğümüz mercimeği ekliyoruz biraz daha kavuruyoruz.Haşhaşı ve baharatlarını ekleyip karıştırıp,altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

Sosumuzu hazırlıyoruz.Yukarda yazdığım tüm sos malzemelerini büyük bir kasede karıştırıyoruz.

Baklavalık yufkalarımızdan 1 tane alıyoruz.Üzerine sosumuzdan 3 yemek kaşığı döküp fıra yardımıyla yufkanın her yerine yediriyoruz.2.yufkayı onun üzerine kapatıyoruz ve 2.yufkanın üzerine de sosu koyuyoruz.3.ye de aynı işlemi yapıyoruz ve 4.yü en üste kapatıyoruz.4.ye de sosumuzdan sürüyoruz ve yufkanın uzun kısmına olacak şekilde mercimekli harcımızdan 4 yemek kaşığı koyuyoruz.Yufkamızı çok sıkmadan rulo yapıyoruz.4 parmak genişliğinde kesiyoruz ve yağlı kağıt serili tepsimize diziyoruz.Üzerine de sosumuzdan fırça yardımıyla sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsuun:)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe